Het eerste raceweekend van dit seizoen vond plaats op het toen nog koude en natte circuit van Zandvoort in het weekend van 9 april. Jobst kwam meteen goed uit de startblokken en scoorde, net als in Zolder een eerste en een derde plek. Het daaropvolgende raceweekend op het Duitse ciruit van Hockenheim verliep moeizaam voor Jobst. In allebei de races viel de coureur uit.
Vol goede moed begon hij aan de derde kwalificatiesessie van het seizoen over het 4,0 kilometer lange circuit van Zolder: "Voor de kwalificatie hebben we een nieuw setje banden gestoken. Dus ik had wel hoge verachtingen van de kwalificatie, maar al vroeg kwam ik erachter dat er een aandrijfas uit het differentieel geschoten bleek te zijn. Dat was natuurlijk ontzettend jammer, maar we hebben liever dat het tijdens de kwalificatie gebeurt dan tijdens de race. We hadden de hoop om gewoon de race uit te rijden, want ik ben in Hockenheim al twee keer uitgevallen. Dus wilde ik de race hier in ieder geval ook even uitrijden. Dat was het minimale wat ik wilde bereiken."
Jobst moest de eerste race van het weekend aanvangen vanaf de vijfde startpositie. "De start was op zich wel redelijk. Na de eerste bocht lag ik al op de derde plaats. Toen was ik flink aan het vechten met die Peugeot, die ging best hard", vertelde Jobst lachend.
"Ik was ook met een BMW M240i aan het vechten en dan met die Peugeot. Uiteindelijk was ik ze allebei voorbij en kon iets van ze weglopen. Na vijftig minuten in de race had ik mijn pitstop en die ging hartstikke goed eigenlijk. Die M240i zat ontzettend dicht op me, ik heb zelfs nog een mooie afdruk van hem in mijn achterbumper staan", zo vertelde hij met een voldane blik.
Het verliep allemaal niet zonder slag of stoot voor de coureur: "Toen ik de pits uitreed moest ik even mijn rempedaal oppompen, omdat ik tijdens de pitstop te weinig koeling heb gekregen. Daardoor kwam mijn rempedaal weer langzaam terug. Ik ben vervolgens een beetje als een oud vrouwtje gaan rijden. Ik ben eerder en beheerster gaan remmen en ik ben meer gaan uitkijken met het terugschakelen. Vlak voor het einde van de race had ik last van een slippende koppeling tussen de derde en vierde versnelling. Gelukkig bleef het allemaal heel en kon ik hem gewoon uitrijden."
Wonder boven wonder vocht Jobst zich door de problemen om zijn tweede overwinning van het seizoen te noteren. "De overwinning voor dit weekend is weer binnen!''
Door het kwalificatieformat moest Jobst de tweede race van het weekend achter in het veld beginnen. "Ik startte op zondag vanaf P9, want mijn tweede tijd in de kwalificatie was niet bepaald snel te noemen. Om te winnen moet je dan natuurlijk veel mensen inhalen én daarnaast had ik ook nog vijftien seconden straf naar aanleiding van de raceoverwinning in de eerste race. Bij de start kon ik er volgens mij al meteen drie pakken."
"Na de tweede chicane ging het meteen heel erg fout. Twee auto's kwamen met elkaar in contact en tuimelden de baan over. Gelukkig kon ik een klein beetje inschatten hoe de auto's terecht zouden komen op de baan." Met de nodige dosis geluk en natuurlijk skills wist Jobst de twee oncontroleerbare bolides te ontwijken.
Op dat moment lag hij op de derde positie. Vanaf dat moment was het voor hem een kwestie van de race uitrijden. De vijftien stafseconden maakte het hem niet makkelijk, maar gelukkig voor de coureur met startnummer 461 waren de rondetijden ontzettend goed. Na een knappe race eindigde hij wederom op het podium, ditmaal op de derde plek.
"Uiteindelijk wilde ik gewoon de eindstreep halen. Dan is het natuurlijk mooi meegenomen om een podium te scoren. Het is in een kampioenschap belangrijk om consistent punten te pakken en er gewoon te staan als het moet. Dat is goed gelukt dit weekend en volgens mij sta ik momenteel eerste in het kampioenschap."
In het weekend van 15-16-17 juli komt de Supercar Challenge samen met de GT&Prototype Challenge, de Ford Fiesta Sprint Cup NL + BE en de Mazda MX-5 Cup in actie in het Belgische Spa-Francorchamps.