ZANDVOORT - ‘We heffen het glas op de succesvolste autocoureur van Nederland.” De Zandvoortse uitbater Bart Schuitenmaker van Brasserie ZiN, lanceert onder zijn nieuwe onderneming Zin-in-wijn een nieuw concept: De Grand Prix wijn Zandvoort. Tijdens de speciale launch party, die donderdag 16 juni plaatsvindt bij Brasserie ZiN, ‘ontkurkt’ Jan Lammers de eerste fles.

“Het is toch fantastisch dat wij hier wegens de grote populariteit rondom Max Verstappen iets moois namens Zandvoort kunnen brengen,’’ vertelt Schuitenmaker, horeca-ondernemer pur sang. De 64-jarige uitbater van Brasserie ZiN stond al eerder aan de wieg van ‘Het Lekkerste Weekend’ in het pittoreske dorp, waar hij samen met de Zandvoortse kunstenares Marianne Rebel ook een speciale rode en witte wijn op de markt bracht. De lancering van de Grand Prix wijn is tevens de start van een netwerkevent voor ondernemers en entrepreneurs uit de regio Kennemerland.

Internationale wijnreis

Nu is gekozen voor drie fantastische wijnen die geïnspireerd zijn uit de landen waarin de Formule 1 haar races rijdt. De Grand Prix Wijn is nu een Merlot, een Chardonnay en een rosé uit de Pays D'oc. Met een gelimiteerde oplage van 2500 flessen zijn deze vanaf 16 juni online te koop.

“Op 20 juni 2021 werd de Franse GP gereden op het Circuit Paul Ricard bij Le Castellet. De GP zal dit jaar daar op 24 juli gereden worden. Daarnaast wordt een knipoog gegeven aan Monaco waar Max Verstapen woont. Monaco is een eigen vorstendom maar wordt volledig omgeven door Frankrijk. De GP van Monaco wordt dit jaar 26 mei verreden. Het volgende Grand Prix wijn Zandvoort wijnproject wordt Oostenrijk. De Red Bull ring ligt rondom in het wijngebied van Spielberg. De Grüner Veltliner is wel zeer bekend en geroemd. Het is mij een waar genoegen om na de Franse wijnen deze Oostenrijkse wijnen als exclusieve Grand Prix wijn te brengen,’’ aldus Bart.

Wijnetiket van kunstenares Lynn Spoor

Het etiket is gemaakt van het schilderij: Champs de raisin le soir, van Lynn Spoor. De

talentvolle kunstenares Lynn Spoor uit Amsterdam maakte onlangs een prachtige serie van wijnlandschappen, geïnspireerd door haar reis door de Franse Rivièra. Voor Bart was dit het ultieme schilderij dat past bij Grand Prix wijn.

De bevlogen kunstenares heeft binnen afzienbare tijd een internationale klantenkring verworven. Van Amerika (Los Angeles, San Francisco en New York) tot Oost-Europa en daarbuiten. In haar atelier in Overveen brengt ze haar kunst tot leven. De abstracte, grove schilderijen met verschillende kleurschakeringen, geïnspireerd door de ruwe materialen van de hoogovens vallen zeer in de smaak. Met prijsopgaves tussen de 6000 en 25.000 euro is ze met slechts 24 lengtes jong een zeer veelbelovende rijzende ster.

Veiling schilderij: opbrengst gaat naar War Child

Het kunstwerk wordt geveild door een veilingmeester tijdens de launch party op 16 juni. De gehele opbrengst gaat naar het goede doel War Child, helaas toepasselijk in deze onzekere tijd voor de Oekraïense burgers. Een ambassadeur van War Child zal die avond ook aanwezig zijn om de veiling te volgen.

Programma
Het netwerkevent zal muzikaal omlijst worden door de Zandvoortse zangeres Wendy Moore en het orkest ‘Sol del Carribean’.