HAARLEM/ZANDVOORT - Herken jij je in de mensen van Haarlem en Zandvoort? Die vraag staat centraal in de gezamenlijke arbeidsmarktcampagne voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort. Want werken bij Haarlem en Zandvoort is werken bij één organisatie die zich voor de mensen in beide gemeenten inzet. De campagne die communicatieadviesbureau PROOF ontwikkelde draait om de echte verhalen van eigen collega’s. Zij laten zien welke inwoners, ondernemers en bezoekers hen inspireren in hun werk voor de stad en het dorp.

Eén werkgeversmerk voor twee gemeenten

Werken bij Haarlem en Zandvoort betekent werken bij één ambtelijke organisatie die zich voor beide gemeenten inzet. Dat vraagt om een helder en herkenbaar werkgeversmerk – belangrijker dan ooit in de huidige krappe arbeidsmarkt. Niet alleen voor toekomstige collega’s, maar ook voor huidige medewerkers. Catrien Lenstra, algemeen directeur: “In deze campagne inspireren we anderen door wat óns inspireert. Door de verhalen die we vertellen laten we mensen kennis maken met wie we als organisatie zijn, waar we voor staan en waarom ons werk ertoe doet. Daarmee willen we ook onze huidige collega’s raken en trots maken. We zijn tenslotte allemaal ambassadeurs.”

Echte verhalen van eigen medewerkers

Werken bij Haarlem en Zandvoort betekent werken vóór en mét de mensen die er wonen, werken, ondernemen en op bezoek komen. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Daarom draait de campagne om verhalen van echte medewerkers die laten zien welke inspiratie zij halen uit de mensen en initiatieven uit de stad en het dorp.

Zo horen we bijvoorbeeld Assetmanager Vastgoed Ciska, die inspiratie haalt uit de betrokkenheid van inwoner Hans die vrijwillig de heropbouw van een afgebrand posthuis in zijn buurt heeft aangejaagd. En Zakaria, een wijkhandhaver die energie krijgt van de gedrevenheid van ondernemer Max die alles geeft voor zijn horecazaken. Deze en de andere verhalen maken duidelijk: bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort doe je werk dat ertoe doet. En zie je de impact die je maakt als je in de stad of het dorp bent.

De campagne is nu overal in Haarlem, Zandvoort en regio te zien – in het straatbeeld, in bioscopen en online. De campagne die in samenwerking met mediapartner ZIGT en video agency Zcene is ontwikkeld, is het komende jaar in vier flights te zien.

Nieuwsgierig?

Benieuwd geworden naar de campagne en de verhalen van medewerkers? Bekijk het hier op de werkenbij website van de gemeenten Haarlem en Zandvoort, of lees meer op proof.nl