NOORD-HOLLAND - Directeur van supermarkt Deen Leendert van Eck vindt dat er een oneerlijk beeld wordt geschetst over de supermarktketen in een nieuw reclamespotje van Wakker Dier. Hierin suggereert de stichting dat Deen kiloknallers verkoopt en stunt met dierenleed. "Wij verkopen al jaren geen kiloknallers meer.
"Dat zei Van Eck tegen NH Radio. "Wakker Dier maakt al jaren dit soort spotjes. Alle concurrerende supermarktketens zijn eerder het mikpunt geweest van de stichting en nu zijn wij het", reageert Van Eck op de vraag of hij wakker ligt van het negatieve reclamespotje.
"Deen eindigt bij ons onderzoek naar supermarktvlees regelmatig bovenin onze kiloknallerranglijst", vertelde Anne Hilhorst van Wakker Dier vanochtend tegen NH Nieuws. "Mede door het gestunt van Deen worden dieren veroordeeld tot een vreselijk leven in industriële stallen. En dat moet stoppen."
Verduurzaming
Van Eck vindt echter dat Deen juist veel doet om dierenleed te voorkomen. "We hebben op bijna alle vleessoorten keurmerken. We werken er hard aan om rundvlees ook te voorzien van een keurmerk. Ook brengen we vegetarisch eten onder de aandacht bij de mensen en hebben we die schappen flink uitgebreid", aldus de Deen-directeur. "We zijn heel bewust bezig met de verduurzaming."